Quadres

Esbossos primera etapa

*Al començament del curtmetratge apareix tota una paret plena d'esbossos amb influències dels típics cartells dels anys cinquanta i també una mica de Pop Art. 
Aquests són els esbossos del pintor, que feia abans de començar a somiar amb la noia i a centrar-se amb les influències de l'impressionisme abstracte i l'informalisme.*






Primer quadre

El primer quadre gran que farem, és el primer que pinta el protagonista després de somiar amb la noia.
Aquest quadre tindrà influències dels cartells dels anys cinquanta (pin up), i amb algun element expressionista.

En aquest quadre el dibuix de la cara de la noia és nítid, però el cos i el fons es barregen i es confonen. Això ho farem utilitzant esponges, draps i pinzellades més grans i descuidades, per tal de mostrar algun petit element expressionista.




Procès i resultat:






Primer de tot hem dibuixat i pintat la figura nítida de la noia, amb clares influències dels cartells dels anys cinquanta. Un cop fet el cos, els fons l'hem fet a partir de pinzellades heterogènies, on els colors es barregen i no es distingeix què representa el fons.






Segon quadre

Aquest quadre el comença a pintar un dia amb el seu propi estil, però l'acaba el dia següent amb un estil expressionista ja que ha tornat a somiar amb ella. 

Els elements que farem servir per mostrar l'expressionisme són els colors més barrejats i amb esquitxades i pinzellades. Per difuminar-li la cara farem servir una esponja petita o algun material semblant.



Procès i resultat:




















Hem fet que el cos de la noia ja no fos tan definit, barrejant també més els colors, i el fons l'hem fet a partir de pinzellades que surten del centre i van en direcció a l'exterior del quadre. També fan el mateix recorregut les pinzellades de la part inferior de la roba de la noia.



Esbossos segona etapa

*En aquesta alçada del curtmetratge el pintor ja està bastant obsessionat amb la noia, i decideix treure els esbossos antics que tenia a la paret i n'hi posa de nous amb un estil informalista i expressionista abstracte.
Aquesta acció demostra l'evolució de l'artista cap a nous corrents artístics.*






Tercer quadre

Comença pintant el quadre amb intenció expressionista. El deixa a mig fer perquè se li apareix la noia, i quan aquesta desapareix plasma la seva frustració al llenç.

Utilitzarem pinzellades grans i esquitxos per fer el quadre totalment expressionista. 

Procès i resultat: 





Aquest quadre ja l'hem fet des del principi amb influència expressionista, a partir de regalims de pintura que cauen al voltant de la figura de la noia. Per finalitzar-lo hem exagerat molt més aquests regalims, i hem fet servir la tècnica del dripping per barrejar els dos elements, tot i que al fons del quadre aquesta tècnica hi és més present. 





Quart quadre

És l'últim quadre que apareix al curtmetratge. Té un estil totalment Pop Art, on reflexa la felicitat del protagonista per haver aconseguit estar amb la noia, després de tot el seu patiment.

Utilitzarem colors molt vius típics d'aquest moviment artístic, i per tant, molt simple.

Procès i resultat: 




Aquest és el quadre més gran de tots quatre. Primer de tot hem hagut de fer la silueta de la cara de la noia, tot seguit repassar les línies negres amb un pinzell (i molta paciència!). Un cop fet això l'hem deixat assecar per no barrejar el color negre amb la resta de la pintura del quadre. Hem fet servir tons molt típics del moviment Pop Art, per tant no hem hagut de fer massa barreges de color com ho havíem fet anteriorment amb els altres quadres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada